sso

Bojujeme proti chrípke s čerstvými šťavami

V zimnom období sa chrípka alebo nachladnutie vyhne len pár šťastlivcom. Všetkých ostatných čaká upchatý nos, bolesť v krku a únava. Chrípke však môžete účinne predchádzať, prípadne aspoň výrazne zmierniť jej príznaky. Stačí do svojho jedálnička zaradiť veľa ovocia a zeleniny .A ako ho do seba najľahšie dostať? Predsa v podobe čerstvej šťavy!!

vitamíny
vitamíny

Posilnite svoju imunitu

Imunitný systém má za úlohu bojovať so všetkými vírusmi a baktériami, s ktorými naše telo príde do kontaktu. Pomôžte mu s tým! Konzumujte zdravé potraviny , a vaše telo ich cenné látky využije v boji s rôznymi chorobami .


Najcennejšie sú pre vás vitamíny , ale aj minerálne látky , ako je horčík, zinok, selén, železo a ďalšie. Uvidíte, že aj za drobné zmeny v stravovaní sa vám telo čoskoro odvďačí.

Zázrak menom vitamín C

V zime pamätajte predovšetkým na vitamín C! Je to jeden z najúčinnejších vitamínov, má neoceniteľnývýznam v tradičnej i modernej medicíne . Odporúčaná denná dávka vitamínu C sa pohybuje medzi 60 a 100 mg , v období chrípok ale naše telo potrebuje aj 500 mg . Céčka sa navyše nejde predávkovať, je totiž rozpustné vo vode, preto sa telo prípadného nadbytku ľahko zbaví.


Najprirodzenejší je príjem vitamínu C v potravinách spolu s podpornými živinami, pilulkám totiž naše telo stále príliš nerozumie, a nevie ich preto plne využívať. Pozrite sa, koľko je vitamínu C v zelenine a ovocí,ktoré si môžete doma odšťaviť . V poslednom stĺpci tabuľky zistíte, koľko gramov príslušnej potraviny by ste museli zjesť, aby ste do seba dostali odporúčaných 500 mg pre obdobie zimy.

tabulka
tabulka

Alebo to všetko môžete nahádzať do odšťavovača a pripraviť si lahodnú čerstvú šťavu! Spočítali sme pre vás aj tento recept:

  • dva pomaranče ,
  • tri citróny,
  • hrsť čiernych ríbezlí,
  • dve kivi
  • a niekoľko jahôd.

Tak na zdravie!

Publikované: 11. februára 2014
###message
Sana v plnej výbave
Zavrieť okno